WOMENOMICS

WOMENOMICS

 

KVINDER ER MOTOR FOR ØKONOMISK VÆKST

 

Der ligger attraktive forretningsmuligheder i at se de traditionelle brands med kvinders øjne.

 

Vi sætter fokus på, hvad der gør dit brand UNIKT i kvinders øjne ud fra devisen: What makes us unique, makes us successful!

 

Tørre tal viser, at kvinder i stigende grad bliver nøglefigurer både som talentmasse, lederpotentiale, bestyrelsesmedlemmer og sidst - men ikke mindst - købestærke forbrugere.

 

Kvinders fremmarch som talentmasse og forbrugere betyder, at der ligger gode forretningsmuligheder i at arbejde professionelt, strategisk og målrettet med kommunikation og branding "from a female point of view".

 

Ved at styrke relationerne til kvinderne, har din virksomhed mulighed for at tænke innovativt, styrke konkurrencekraften og se profilering og branding i et helt nyt perspektiv. Stil derfor dig selv spørgsmålene:

 

  • CORPORATE BRANDING: Appellerer din virksomheds corporate brand til kvinder? Har I fokus på, hvad kvinder tænker, og hvad der er vigtigt for kvinder i alle de roller, som kvinder udfylder som nøgleinteressenter: Kunder, investorer, nuværende og potentielle medarbejdere, samarbejdspartnere, leverandører, distributører, interesseorganisationer, netværk etc.?
  • EMPLOYER BRANDING: Appellerer din arbejdsplads til kvinder? Får talentfulde kvinder lyst til at søge job hos jer? Er arbejdspladsen og arbejdsforholdene indrettet, så kvinder trives og føler sig tiltrukket af jobbet? Er I i stand til at rekruttere og fastholde kvinder - også i topjobs og bestyrelser, så I sikrer jer de bedst kvalificerede medarbejdere?
  • PERSONLIG BRANDING: Har din virksomhed en plan for, hvordan I profilerer både virksomheden og jeres kvindelige talenter via personlig branding. Kvindelige frontfigurer er med til at sende signaler til omverdenen om, at jeres virksomhed er trådt ind i det 21. århundrede og ser kvinder som et vigtigt aktiv.
  • PEOPLE BRANDING: Er kvinderne i din virksomhed synlige? Har din virksomhed brug for at styrke sin position hos kvinderne, er people branding et effektivt værktøj. Med people branding udvælger virksomheden medarbejdere, som kan sætte ansigt på virksomhedens eller orgationationen internt og eksternt. Det kan eksempelvis være kvindelige ledere og eksperter, der målrettet går ud i medierne og profilerer virksomheden som arbejdsplads for at tiltrække kvindelige talenter.
  • PRODUKT BRANDING: Appellerer jeres produkter og serviceydelser til kvinder og kvinders liv? Sender jeres hjemmeside, brochurer og informationsmaterialer de rigtige signaler til kvinder? Signalerer I, at I har forstået, at kvinder i dag har mange jern i ilden, og at I har forståelse for at gøre livet nemmere, sjovere og mere bekvemt? Kvinder har i høj grad ansvaret for familiens indkøb, og det gælder ikke kun mælk og andre dagligvarer, men også længerevarende forbrugsgoder som møbler, bolig og bil.

NY BOG PÅ VEJ

 

Anne-Mette Michaelsen udgiver i 2017 bogen 'Succes hos kvinderne - få fat i det store vækstmarked'.

 

Kontakt os, hvis du gerne vil have besked, når bogen udkommer eller, hvis du gerne vil have succes hos kvinderne.